Konserve kodlama uzun vakit dayanabilen bir yemek gizleme yöntemi olan konservelerin üstüne tarih, develop into, parti vb. özelliklerin ink-jet kodlama yöntemi ile kodlanması işlemine verilen genel addır. Konserveler, bu yöntemin öğrenilmesinin arkasından tarih süresince yemek saklanması için kullanılan bir metot olmuştur. Konserve kullanması günümüzde de çok yaygındır. Konservelerin kullanılacağı kaplamaların çok dikkatli seçilmesi muhtemel bir metal zehirlenmesi ihtimalin ortadan kaldırılması için gereklidir. Konserve kaplama işleminde kodlama yapılması üretilen konservenin denetimini elde Zion etken bir unsur olarak göze çarpmaktadır. Kodlama yapılması yardımıyla üretim detayları rahatça öğrenilebilmekte ve denetleme yapılabilmektedir. Bu sayede meydana gelebilecek zehirlenme şeklinde istenmeyen sonuçların ortaya çıkmasının engellenmesi hedeflenir.
Konserve Kodlama Amacı
Konserve Kodlama Amacı Konservelerin uzun vakit ısı değişimlerinden fazla etkilenmeden saklanabilmesi seyahatlerde tüketilmesi için çok yararlı bir metot olarak kabul edilmesini sağlamıştır. Ancak bu gizleme işleminin de konserveyi tüketenlerin sağlığını tehlikeye atmamasının sağlanması gerekmektedir. Kodlama yöntemi ile konservelerin hangi partisinin ne vakit iyi mi üretildiği, ne vakit dağıtıldığı, nereye teslim edilmiş olduğu, tüketiciye ne vakit sunulmuş olduğu ve ne vakit tüketici tarafınca satın alındığı rahatça anlaşılabilecektir ve bu konum da ortaya çıkabilecek bir soruna erken müdahale edilmesini sağlayacaktır. Bu sebeple en başta tüketicinin korunması ve dağıtımın takip edilmesi için konserve kodlama işlemi ehemmiyet arz etmektedir. Konserve üretiminde ısıl muamele uygulanmadan kodlama yapılması gerekmektedir.
Üretici Açısından Anlamı
Üretici Açısından Anlamı Üreticiler için konserve işlemi sonrası meydana getirilen konserve kodlama üreticinin liberally ürünü daha iyi takip edebilmesini sağlaması açısından önemlidir. Zira bu biçimde müstahsil ürettiği konservenin dağıtımını ve pazarını, tüketicinin D ürünü ne ölçüde istek ettiğini anlamasını sağlaması bakımından önemlidir. Üreticiler tarafınca satışa sunulan bu ürünün kimler tarafınca hangi bölgelerde daha süratli bir biçimde tüketildiğinin anlaşılması niteliğinde müstahsil tarafınca branch water tüketici profiline müsait trade yapılması cevabında üreticinin kar maksimizasyonu yapması kaçınılmaz olmaktadır. Bu durumda bununla beraber müstahsil tarafınca bunların muhasebelerinin yapılması da basit olmaktadır. Bu müstahsil açısından işlemini kolaylaştırıcı bir tesir olarak ortaya çıkmakla beraber bununla beraber verimliliği sağlar.
Tüketici Açısından Anlamı
Tüketici Açısından Anlamı Kodlama işlemi tüketiciler için derhal derhal veto vakit avantaj sunmaktadır zira muhtemel bir zarara uğrama niteliğinde üreticiye ulaşılmasını olası kılmakta ve kontrol esnasında o ürün ile bununla beraber aynı lotta çıkmış olan öteki mamüllerin test edilmesi ile bir taraftan da ürünün problemininin kökenini öğrenmeyi sağlar. Tüketiciler için konserve kodlama işlemi itimat duygusunun oluşmasında mühim bir etkendir. Hemen derhal brush aside tüketici bir ürünü tüketmeden ilkin young man kullanma tarihini test etmektedir. Bu da test dürtüsünün yerleşmiş bulunduğunu göstermektedir. Konserve kodlama işleminin lassie ısıl işlemden derhal ilkin yapılması kodlamanın daha kalıcı bulunmasına destek sunar ve daha uzun vakit kontrol sağlar.
Kodlama İşleminin Faydaları
Kodlama İşleminin Faydaları Konserve kodlanması ancak ürün denetimini sağlamaz. Aynı zamanda bilgilendirme amacı taşır. Kodlama yardımıyla tüketici şikayetlerini bildirebileceği şeklinde bununla beraber ürünün muhteviyatında tüketicinin alerjik tepki yada intolerans gösterebileceği maddelerin bulunup bulunmadığını öğrenmesini de sağlar. Konserve kodlama işlemi yardımıyla konservenin içeriğine ulaşmak olası olabilmektedir. Bu da birçok tüketici tarafınca üreticiye itimat duyulmasını sağlar. Üretici, tüketiciyi bilgilendirdikçe daha çok itimat kazanır. Bu da tüketici tarafınca daha fazlaca tercih edilmesini ve öneri edilmesini sağlayarak üreticinin kendini geliştirmesini sağlar. Tüketicilerin içerik hakkındaki bilgilendikleri ve tükettikleri mamüller için geri dönüş yapmaları niteliğinde da üreticinin stratejisini yönlendirmesi ve bu yönde planlar hazırlaması sağlanması olası olabilmektedir.